Wanneer u campagneparameters toevoegt aan de bestemmings-URL’s die u in uw campagnes gebruikt, kunt u informatie verzamelen over de algehele efficiëntie van die campagnes. Zo kunt u erachter komen waar de campagnes het meeste effect hebben. Uw campagne “Uitverkoop” kan bijvoorbeeld een hoge opbrengst hebben, maar als u verschillende versies van de campagne uitvoert via e-mail, videoadvertenties en in-app-advertenties, kunt u de resultaten vergelijken om vast te stellen waar uw marketing het effectiefst is. Wanneer een gebruiker op een link klikt, worden de toegevoegde parameters naar Google Analytics verzonden en worden de bijbehorende gegevens beschikbaar in de campagnerapporten.
Zo stelt u de parameters in:
utm_source = “Uitverkoop-mailer” (om aan te geven welk verkeer afkomstig is van uw e-mailcampagne “Uitverkoop”)
utm_medium = “Email” (om aan te geven welk verkeer het gevolg is van de e-mailcampagne en welk verkeer afkomstig is van andere campagnes)
utm_campaign = “Uitverkoop” (voor de gehele campagne)
Als u deze parameters gebruikt, ziet de URL van de aangepaste campagne er als volgt uit: https://automationq.nl/?utm_source=Uitverkoop-mailer&utm_medium=Email&utm_campaign=Uitverkoop
Recent Comments